הגר"א שרמן לקול חי: "אפשר למחוק את המילה 'יהודית' מהמדינה"

    דוד קורצווייל No Comments on הגר"א שרמן לקול חי: "אפשר למחוק את המילה 'יהודית' מהמדינה"
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    mp3="https://files.93fm.co.il/uploads/2014/01/ראיון_הרב_שרמן_חדש.mp3"][/audio] [audio

    דין בית הדין הגדול הגאון רבי אברהם שרמן אומר בראיון לבצלאל קאהן במהדורה המרכזית של קול חי כי הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן היא חלק מתופעה מוזרה ונוראה שמתעוררת לאחרונה כשכנסת ישראל לוקחת לעצמה סמכות לקבוע בדברים היסודיים של עצם הזהות היהודית.

    "עם הקמת המדינה הבינו שהדברים שישמרו על הזהות היהודית זו ההלכה היהודית, והמסגרת שבונה את הזהות היא נישואין וקידושין ומעמד אישי שנקבעים על פי ההלכה. פה נוצר מצב שמציעים חוק של ח"כ שטרן המציע שאותם גורמים שעד היום עסקו בגיור לא יהיו אחראים יותר. כל רב עיר או רב יישוב שעבר בחינה של הרבנות יוכל לגייר בפועל. כיום רב שעבר בחינה וקיבל כושר, כל עוד שלא קיבל אישור ישיר ממועצת הרבנות הראשית לא יוכל לעסוק בגיור".

    אם אין בי"ד כשר, לא משנה שיש רצון לקבל מצוות, הרי הגיור לא כהלכה. זה נזק ארוך טווח לכל חיי העם היהודי. לציבור החרדי אני לא דואג, הם ידעו להגן על כשרות ועל טוהר המשפחה שלהם בכך שילכו ויקבלו את הוראתם של גדולי ישראל.

    אלעזר שטרן: חובה לשנות את חוק הגיור

    הממונה על הקמת בית הדין למעלה הוא ראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה. רב עיר שרוצה להקים בית דין לגיור לא צריך אישור מהרבנות הראשית, היתכן? הרי פקידים ממנים את ראש מערך הגיור.

    "הרב סתיו הצהיר "שיוקם חוק הגיור אני אקים בית דין מיוחד לגיור ילדים שיגייר אלפים בשנה, בניגוד לרבנות אני מוכן לגייר גם ילד שאמו אינה מתגיירת". הוא יגייר בצורה סיטונאית בלי לדרוש אורח חיים דתי, מישהו מבין מה הולך להיות כאן?".



    0 תגובות